Bestellen & Betalen

Hoe bestel ik?

Producten bestellen bij CameraNU.nl gaat heel makkelijk, hieronder vindt je de te nemen stappen.

1. Product bestellen

Onze voorraadvermelding op de site is altijd correct. Indien er bij een product: 'Op voorraad' staat, is het ook echt op voorraad.

In winkelmandje

Als je de knop "In winkelmandje" aanklikt, dan wordt het specifieke product voor je gereserveerd. Twijfel je nog? Geen enkel probleem, je zit namelijk nergens aan vast, je kunt je bestelling ten allen tijde kosteloos annuleren. De artikelen worden in je winkelmandje opgeslagen, zodat je de bestelling op elk moment kunt vervolgen. Wil je zeker zijn dat het product gereserveerd wordt als je het in de winkel wilt afhalen? Rond de bestelling dan helemaal af, en kies voor de optie “Ophalen in de winkel”.

2. Winkelmandje

Als je het product bestelt, zie je dat het product naar het winkelmandje wordt verplaatst. Je kunt vervolgens je winkelmandje bekijken of nog andere producten aan het winkelmandje toevoegen. In het winkelmandje kun je ervoor kiezen om je bestelling af te ronden.

Naar bestellen

Of om verder te winkelen.

Verder winkelen

In het winkelmandje heb je de mogelijkheid om eventueel een cadeaubon of kortingscode in te vullen, handige accessoires direct mee te bestellen en je kunt een bezorgoptie kiezen. Als je bestelling compleet is, klik je op "Naar bestellen" in je winkelmandje, als je graag nog even verder wilt winkelen klik je op "Verder winkelen".

3. Account of geen account

Als je zover bent om je product(en) te bestellen en af te rekenen is het mogelijk om als je een vaste klant bent, in te loggen met je inlognaam en wachtwoord. Je account is ten allen tijde te gebruiken om een bestelling af te handelen, je bespaart daardoor veel tijd omdat je niet bij elke bestelling je naam en adresgegevens hoeft in te vullen.

Ben je nog geen vaste klant dan kun je, als je dat wilt, een account aanmaken. Dit is vooral handig als je in de toekomst weer een bestelling bij ons wilt plaatsen of bijvoorbeeld op de hoogte gehouden wilt worden van onze laatste aanbiedingen via onze periodieke nieuwsbrief. Een account biedt ook andere voordelen zoals het eenvoudig aanmelden van een retour of reparatie, snel terugvinden van facturen van eerdere aankopen en het beheren van je emailvoorkeuren.

Doorgaan zonder inloggen

Om een account aan te maken tijdens de bestelling selecteer je eerst "Doorgaan zonder inloggen". Na het invullen van je gegevens heb je onderaan de pagina de optie om een account aan te maken.

4. Betaalwijze

Betaalwijze kiezen

Na het invullen van je gegevens selecteer je "Betaalwijze kiezen". Je kunt nu de gewenste wijze van betaling selecteren.

Naar betalen

Als je alles goed hebt ingesteld, kun je jouw bestelling definitief maken door op de groene knop "Naar betalen" te klikken. Door op deze knop te klikken, ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.

Na de betaling ontvang je van ons binnen 5 minuten automatisch een bevestigingsmail waarin je bestelling en je ingevulde gegevens nogmaals vermeld staan. Zo makkelijk is winkelen bij CameraNU.nl!

Voorraadstatus

We geven je op onze website duidelijke informatie over de beschikbaarheid van de onze producten. De voorraadstatus wordt altijd realtime bijgewerkt, en is daarom dus actueel. Je vindt de voorraadstatus op de overzichtspagina’s onder de prijs, en op de productpagina’s boven de bestelknop.

Dit zijn de mogelijkheden:

Direct leverbaar of Op voorraad betekent dat er tenminste 1 exemplaar op voorraad is. Wil je meerdere stuks bestellen? Neem dan even contact met ons op om te controleren of we voldoende in ons magazijn hebben liggen, of om de verwachte leverdatum op te vragen.

Pre-order nu! betekent dat het een artikel is dat nog niet verkrijgbaar is. Meestal gaat het om nieuwe artikelen die door de fabrikant zijn aangekondigd. Een pre-order is altijd gratis, en zonder aankoopverplichting. Je wordt als eerste door ons geïnformeerd als het artikel voor je op voorraad is.

Wil je het product als eerste in huis hebben? Kies dan vrijblijvend voor pre-order nu.

Tijdelijk uitverkocht betekent dat het artikel op dit moment niet op voorraad is, maar dat het wel weer wordt verwacht. Als we al een schatting kunnen maken van de levertijd staat het er bij, maar anders kun je contact met ons opnemen zodat we het voor je kunnen navragen. Je kunt dit artikel gewoon bestellen, en we houden je op de hoogte van de levertijd. Je hoeft de bestelling pas te betalen als je van ons bericht hebt ontvangen dat de bestelling compleet is.

Niet meer leverbaar betekent dat het artikel is uitverkocht, en ook niet meer door ons kan worden nabesteld. Je kunt contact met ons opnemen als je advies wilt bij het zoeken naar een alternatief product.

Bestelling wijzigen

Heb je per abuis een verkeerd artikel besteld, of wil je bijvoorbeeld het afleveradres de bestelling wijzigen? Geen probleem, als het pakket nog niet verzonden is kunnen we het nog voor je aanpassen. Als je al een verzendbevestiging hebt ontvangen is het pakket al te ver verwerkt om het nog te kunnen aanpassen, maar uiteraard helpen we je dan ook nog graag!

Wil je een betaalde bestelling annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we het pakket tijdig kunnen onderscheppen. Is je bestelling nog niet betaald? Dan is er geen haast.

Als je bestelling al onderweg is kun je aan de postbezorger doorgeven dat het niet meer nodig is, en deze zorgt er voor dat het pakket weer bij ons terug komt. Als het pakket wel is ontvangen kun je het via de normale retourprocedure aan ons terug sturen. Het aankoopbedrag storten we dan binnen enkele werkdagen na ontvangst van je retourzending weer aan je terug.

Advies bij aankoop

Heb je advies nodig om een juiste keuze te maken? Onze kennis van de techniek en apparatuur en de passie voor het maken van de beste beelden delen we met je op een laagdrempelige, toegankelijke manier. Daarom helpen wij iedereen, van beginner tot expert, met de beste apparatuur tegen de beste prijs en daarbij het beste advies en service. Neem snel contact met ons op, en vertel ons welk verhaal je wilt vertellen.

Betaalmogelijkheden

Bij CameraNU.nl vinden we veilig winkelen belangrijk. Daarom hebben we onze website beschermd met de modernste en beste technieken en kiezen we ervoor om alleen veilige betaalmethodes te gebruiken.

Nog een zekerheid met betrekking tot de veiligheid van CameraNU.nl als winkel voor al je aankopen: we zijn de fotowinkel met de meeste reviews op vergelijkingssite Kieskeurig.nl, en we worden het hoogst beoordeeld. Ben jij de volgende tevreden klant?

Zoek je ons rekeningnummer? NL95 RABO 0177 8415 40

1. Betalen in onze winkel

Als je jouw producten koopt tijdens een bezoek in onze winkel op Urk, dan stellen wij diverse betaalmethoden tot je beschikking.

Contant betalen

Je haalt je bestelling af in onze winkel en betaalt deze contant aan de kassa.

Betalen met je pinpas

Je haalt je bestelling af in onze winkel en betaalt deze door middel van je pinpas. Let wel op..., de limiet van bankpasjes is vaak € 2500,- per dag. Neem bij twijfel even contact op met je bank, zij kunnen de limiet op verzoek éénmalig voor je wijzigen, mocht dit nodig zijn.

Betalen met een creditcard

Je haalt je bestelling af in onze winkel en betaalt deze met je creditcard bij de kassa. Let wel op..., onze pinautomaten zijn voorzien van de allernieuwste technologie. Je dient dus altijd de pincode van je creditcard in te voeren. We accepteren creditcards van Visa, Mastercard en American Express. Vanwege de extra kosten die door creditcardmaatschappijen in rekening worden gebracht zijn wij genoodzaakt voor betalingen met een creditcard een toeslag van 2% in rekening te brengen.

2. Vooruit betalen

Betalen via Internetbankieren

Als je een bestelling op onze website plaatst en je kiest voor vooruitbetalen, dan ontvang je per ommegaande een bevestigingsmail op het door jou opgegeven e-mailadres. Als je deze niet binnen 5 minuten hebt ontvangen is het verstandig om te kijken of de bevestigingsmail in je spambox is beland.

Je maakt het totaalbedrag van de order, onder vermelding van het ordernummer, op de normale wijze over naar CameraNU.nl bankrekeningnummer NL95 RABO 0177 8415 40. Zodra je betaling ontvangen is en de producten waar je bestelling uit bestaat op voorraad zijn, zal je order worden verzonden. In de meeste gevallen wordt je bestelling dan reeds de volgende werkdag afgeleverd.

Je kunt er ook voor kiezen om via iDeal te betalen. Het voordeel van iDeal is dat er geen extra kosten aan verbonden zijn, maar dat je bestelling wel, mits voorradig en op werkdagen besteld én betaald voor 23:59 uur, dezelfde dag nog verzonden kan worden! Op zaterdag besteld en betaald voor false uur, dezelfde dag verzonden!

Betalen via iDeal, Sofort, GiroPay of Bancontact

Je kiest deze kosteloze optie via onze site tijdens het bestelproces. Je wordt na het afronden van je bestelling direct doorgeschakeld naar de eigen beveiligde website van je bank, daar kun je de betaling afhandelen. Als de betaling is gelukt krijgen wij direct een bevestiging. Daarna krijg je van ons een e-mailbericht met de betalingsbevestiging. Als de producten waaruit je bestelling bestaat voorradig zijn, én je hebt op werkdagen besteld en betaald voor 23:59, dan versturen wij je bestelling dezelfde dag nog! Op zaterdag besteld en betaald voor false uur, dezelfde dag verzonden!

Betalen via een creditcard of PayPal

Je kunt online met een Visa, Mastercard of American Express creditcard vooruit betalen. Je vinkt de juiste betaalwijze aan in het bestelproces op onze website en betaalt vervolgens met je creditcard, op dezelfde manier waarop je altijd online met je creditcard betaalt. Zodra je betaling is ontvangen en de producten waaruit je bestelling bestaat op voorraad zijn, wordt je bestelling verzonden. Je krijgt via je e-mailadres nog een bevestiging van ons.

Je kunt op onze website ook je PayPal account gebruiken voor de afhandeling van je vooruitbetaling. Je krijgt tijdens de bestelprocedure de mogelijkheid om te kiezen voor PayPal en je wordt tijdens het bestelproces doorgestuurd naar je beveiligde PayPal omgeving. Na betaling ontvang je van ons een e-mailbericht met de bevestiging.

Let op

Hou rekening met de volgende punten als je op onze website met een creditcard of via PayPal wilt betalen:

  • We berekenen 2% toeslag in verband met betaalkosten.
  • De betaling wordt alleen op werkdagen tot 17:00 uur meteen gecontroleerd.
  • Na 17:00 uur en in het weekend kan het voor komen dat je bestelling pas de volgende werkdag wordt verwerkt.

Betalen via Afterpay

AfterPay voert voor CameraNU.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. De kosten voor het gebruik van Afterpay zijn 2% van het totaal bedrag.

Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden dan krijg je van ons automatisch een link om via iDeal te betalen.

Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Betaling ontvangen

Zodra je betaling is ontvangen en de producten waaruit je bestelling bestaat op voorraad zijn, wordt je bestelling verzonden. Bestel en betaal je op werkdagen vóór 23:59 uur of op zaterdag voor false uur via iDeal? Dan versturen wij je bestelling dezelfde dag nog. Je ontvangt nog dezelfde avond een e-mailbericht met daarin het trackingnummer. Via dat nummer kun je controleren waar je bestelling zich in de afleverroute bevindt.

Bestelling annuleren

Een door jou geplaatste en wellicht zelfs al betaalde bestelling kun je bij CameraNU.nl te allen tijde kosteloos annuleren. Als je bestelling door wat voor reden dan ook niet binnen één week is betaald wordt je bestelling automatisch geannuleerd.

Thuiskopieheffing

Voor zover het van toepassing is zijn onze prijzen inclusief thuiskopieheffing.

3. Betalen bij onze koerier (rembours)

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling met onze eigen CameraNU.nl koeriersdienst bij je thuis of op je werk te laten bezorgen. Ook bij onze koerier kun je op verschillende manieren betalen. Uiteraard stellen wij je in de gelegenheid om je bestelling voor betaling even te controleren.

Contant betalen

Je laat je bestelling bezorgen door de eigen koeriersdienst van CameraNU.nl en betaalt je bestelling contant aan de chauffeur.

Betalen met je pinpas

Je laat je bestelling bezorgen door de eigen koeriersdienst van CameraNU.nl en betaalt je bestelling met behulp van je pinpas. Let wel op..., de limiet van bankpasjes is vaak €2500,- per dag. Neem bij twijfel even contact op met je bank, zij kunnen de limiet op verzoek éénmalig voor je wijzigen mocht dit nodig zijn.

Betalen met een creditcard

Je laat je bestelling bezorgen door de eigen koeriersdienst van CameraNU.nl en betaalt je bestelling met behulp van je creditcard. Let wel op..., de pinautomaten van onze koeriersdienst zijn uitgerust met de allernieuwste technologie, je dient de pincode van je creditcard in te voeren. Wij accepteren creditcards van Visa, MasterCard en American Express. Bij betaling met een creditcard berekenen we 2% toeslag in verband met betaalkosten.

De verzendkosten zijn €20,- als je ervoor kiest je bestelling te verzenden via de eigen koeriersdienst van CameraNU.nl.

BTW-vrije levering bedrijven

Als je een bedrijf in Nederland hebt, dan kun je jouw btw op de gangbare manier verrekenen via je belastingaangifte. Heb je een bedrijf binnen Europa, uitgezonderd Nederland? Dan mogen wij je bestelling vrij van btw leveren. Als verificatie hebben wij daarvoor je btw-nummer en het adres waar je bedrijf is gevestigd nodig. In het bestelproces zijn deze gegevens op de daarvoor bestemde velden in te vullen. Na goedkeuring van de Nederlandse Belastingdienst kunnen wij je btw-vrij leveren.

Wacht nog even met betalen!

Na het afronden van je bestelling ontvang je automatisch een e-mailbericht ter bevestiging, welke standaard altijd inclusief btw is. Let op..., maak dit bedrag nog niet naar ons over! Nadat wij goedkeuring hebben ontvangen van de Nederlandse Belastingdienst sturen wij je een bevestiging met daarin het juiste bedrag exclusief btw. Dit gebeurt normaliter dezelfde werkdag nog. Na betaling verzenden wij je bestelling naar het vestigingsadres van je bedrijf.

Afwijkend BTW-tarief

In sommige landen geldt een afwijkend btw-tarief. Tijdens het bestellen controleert ons systeem of het bezorgadres binnen Nederland valt. Als dit niet het geval is wordt er automatisch gecontroleerd welk btw-tarief gehanteerd moet worden. Mocht het een ander tarief zijn dan onze 21% of 9% dan wordt de prijs automatisch gewijzigd.

De landen waar het specifiek om gaat:
In de volgende landen wordt het btw tarief gewijzigd na een duidelijke melding:

Land Tarief
Duitsland 19%
Finland 24%
Frankrijk 20%
Zweden 25%

BTW-teruggave

Verblijf je als particulier buiten de Europese Unie en plaats je een bestelling bij CameraNU.nl en voer je deze goederen binnen 3 maanden na aankoop uit, dan kun je via CameraNU.nl btw terugvorderen. Hier zijn echter een aantal voorwaarden aan verbonden.

Allereerst koop je de goederen inclusief btw. Het is belangrijk dat je jouw naam en adres buiten de EU op de factuur laat zetten. Vervolgens zorg je zelf bij het verlaten van Europa voor een uitvoerstempel op de originele factuur. Dit kan bij een douanekantoor in de EU, bijvoorbeeld bij de Douane op Schiphol. Daarna stuur je jouw factuur vergezeld van een kopie van je paspoort waaruit blijkt dat je normaliter buiten de EU verblijft, samen met je bank- of girogegevens naar CameraNU.NL, Het Spijk 8, 8321 WT te Urk.

Samenvatting van de handelingen

  1. Je koopt de goederen inclusief btw bij CameraNU.nl
  2. De factuur móet op naam en adres zijn van een persoon die buiten de EU verblijft
  3. Er moet een uitvoersstempel van de Douane op de originele factuur geplaatst zijn
  4. Er moet een kopie van een geldig paspoort bij de factuur gevoegd worden
  5. Het paspoort moet op dezelfde naam staan als die op de factuur
  6. De uitvoer van goederen dient bínnen 3 maanden na aankoop plaats te vinden
Zopim
Heb je een vraag?