• NP-F-serie USB-lader
  • 30W voeding met vergrendelingsconnector en internationale adapters
  • Camerariem
  • Welkom boekje
  • Activeringssleutel voor DaVinci Resolve Studio

Blackmagic Cinema Camera 6K videocamera Body

De Blackmagic Cinema Camera 6K is een geavanceerde camera uitgerust met een fullframe 6K-sensor en een actieve Leica L-lensvatting, waardoor je geniet van levendige kleuren, nauwkeurige huidtinten, een indrukwekkend dynamisch bereik van 13 stops en een ingebouwd OLPF-filter (Optical Low Pass) dat speciaal is afgestemd op de royale 24 x 35mm-sensor. Voor ENG-professionals en andere mobiele fotografen is het een welkome functie om zowel Blackmagic RAW met diepe bitdiepte als H.264-proxies tegelijkertijd op te nemen en te beheren in de Blackmagic Cloud. De Cinema Camera 6K betekent een upgrade ten opzichte van de Pocket Cinema Camera-serie, terwijl het nog steeds de mogelijkheid behoudt om gebruik te maken van alle bestaande accessoires voor de Pocket Cinema Camera-lijn.

De hoogtepunten van de Blackmagic Cinema Camera 6K:

• Fullframe 6K HDR-sensor
  • 13-stops dynamisch bereik
  • Actieve Leica L-vatting
  • OLPF-filter
  • Ondersteuning voor 3D LUT en L-Mount metadata

Fullframe 6K sensor

Een fullframe sensor met een native resolutie van 6048 x 4032 biedt de mogelijkheid om opnamen te maken met een beperkte scherptediepte en om anamorfe lenzen ongecropt te gebruiken voor een authentieke cinematografische uitstraling. Met een dynamisch bereik van 13 stops en dubbele native ISO-waarden van 400 en 3200, die kunnen worden uitgebreid tot 25600, levert deze camera verbluffende beelden met minimale ruis onder alle belichtingsomstandigheden, variërend van fel zonlicht tot extreme weinig licht.

Cinematische beelden met fullframe flexibiliteit

De fullframe sensor biedt flexibiliteit bij het werken met diverse filmformaten en beeldverhoudingen zonder in te boeten aan kwaliteit. Dankzij het volledige sensoroppervlak ontstaat een uniek 3:2 beeld met een open diafragma, wat de mogelijkheid biedt om opnames later in de postproductie opnieuw te kadreren. De royale sensor maakt het mogelijk om echte 6:5 anamorfische opnames te creëren zonder enige vorm van croppen, waardoor gedetailleerde en filmische breedbeeldbeelden worden vastgelegd in hogere resoluties dan voorheen mogelijk was. Als alternatief kun je het klassieke Super35-formaat venster op de sensor gebruiken om directe close-ups te maken die naadloos passen bij opnames met een open diafragma.

Geavanceerde Leica L-vatting

De Leica L-vatting is geschikt voor de fullframe sensor van de Blackmagic Cinema Camera 6K en zorgt voor compatibiliteit met zowel nieuwe als oude lenzen. Met een royale diameter van 51.6 millimeter biedt de L-vatting ondersteuning voor de nieuwste fullframe lenzen van fabrikanten zoals Leica, Panasonic en Sigma. Dankzij de bijzonder korte flensafstand van slechts 20 millimeter, voeg je gemakkelijk Canon EF-, ARRI PL- en andere adapters voor verschillende lensvattingen toe zonder enige nadelige invloed op de beeldkwaliteit. Daarnaast is er een optionele EF-adapter beschikbaar, waarmee lensbediening en gegevensoverdracht mogelijk zijn voor compatibele objectieven.

Meerdere resoluties en framerates

De Blackmagic Cinema Camera 6K legt alle standaardresoluties en framerates vast, van HD tot DCI 4K en 6K, met foto's tot 24.6 megapixel. Videosnelheden zijn 6048 x 4032 3:2 open gate met 36fps, 6048 x 2520 2.4:1 met 60fps en 4096 x 2160 DCI 4K met 60fps. Hogere framerates worden vastgelegd met een windows sensor tot 2112 x 1184 Super16 met 100fps. Echt anamorf 6:5 met veel hogere resoluties dan andere camera's is beschikbaar met anamorfe lenzen in 4838 x 4032 4.8K met 24fps.

Post-productie vriendelijke bestandsformaten

Dankzij Blackmagic Raw-opnamen in hoge resolutie krijg je de mogelijkheid om details, belichting en kleuren nauwkeurig te beheersen tijdens de post-productie. Bovendien is de Blackmagic Cinema Camera 6K in staat om HD H.264-proxies in real-time vast te leggen, waardoor media snel en moeiteloos wereldwijd gedeeld kan worden binnen enkele minuten. Blackmagic Raw is aanzienlijk geoptimaliseerd, met ondersteuning voor meerdere threads en de capaciteit om te werken met meerdere CPU-kernen. Het maakt gebruik van GPU-versnelling voor naadloze samenwerking met Apple Metal, CUDA en OpenCL. Dit houdt in dat je altijd kunt rekenen op ongeëvenaarde resolutie en kwaliteit voor kleuraanpassingen, sleutelwerk, compositing, reframing, stabilisatie en tracking, of je nu werkt in HD, 4K of 6K. Bovendien zijn de mediabestanden compatibel met alle gangbare besturingssystemen, en je hebt de flexibiliteit om geheugenkaarten en schijven te formatteren in HFS+ voor Mac en ExFAT voor Windows.

5 inch kantelbaar touchscreen

Het heldere 5 inch kantelbare touchscreen met HDR-ondersteuning biedt diverse toepassingsmogelijkheden, waaronder kadrering, scherpstellen en het toepassen van 3D LUT's voor monitoring. Op het scherm worden diverse overlays weergegeven, zoals de status, opnameparameters, histogrammen, peaking, framegidsen, niveaus en nog veel meer, waardoor je alle belangrijke informatie in één oogopslag kunt raadplegen. Met de kantelfunctie is het gemakkelijk om je instellingen te bekijken en aan te passen, vooral wanneer je opnames maakt in een hoge of lage positie. Hierdoor wordt de bediening van de camera nog gebruiksvriendelijker.

Opnemen op CFexpress Type-B geheugenkaarten of externe schijven

De Blackmagic Cinema Camera 6K heeft de mogelijkheid om intern op te nemen op een CFexpress Type-B geheugenkaart of extern via de USB-C-poort op een SSD of flash-drive. De CFexpress geheugenkaarten zijn zowel duurzamer als sneller in vergelijking met oudere mediaformaten en kunnen moeiteloos tot 12-bits Blackmagic Raw-bestanden met volledige resolutie vastleggen. Een CFexpress-kaart met een capaciteit van 256GB heeft genoeg ruimte om meer dan een uur aan UHD 6K-beelden op te nemen. De indrukwekkende snelheid van CFexpress-kaarten maakt het mogelijk om ze direct te bewerken met de meegeleverde DaVinci Resolve-software.

Gen 5 Color Science

Dankzij dezelfde geavanceerde Gen 5 Color Science die ook te vinden is in de high-end URSA Mini Pro 12K, levert de Blackmagic Cinema Camera 6K een superieure beeldkwaliteit. Deze kwaliteit vertaalt zich in verbluffend nauwkeurige huidtinten en een authentieke kleurreproductie in elke opname. Een nieuwe dynamische gammacurve met 12-bits precisie is speciaal ontworpen om meer kleurinformatie vast te leggen in zowel de heldere hooglichten als de diepe schaduwen, wat resulteert in beelden van nog hogere kwaliteit. De Gen 5 Color Science speelt ook een cruciale rol in het verwerken van de complexe Blackmagic RAW-beeldgegevens, waardoor zowel kleurinformatie als dynamisch bereik via metadata behouden blijven. Deze waardevolle gegevens kunnen vervolgens worden aangewend tijdens de post-productiefase. Dit betekent dat je beelden kunt bewerken met een natuurlijke, filmachtige reactie op kleuraanpassingen in DaVinci Resolve, waardoor je de ultieme creatieve controle hebt over je project.

Professionele connectiviteit

Ondanks zijn compacte formaat, biedt de Blackmagic Cinema Camera 6K een scala aan professionele interfaces. Deze aansluitmogelijkheden omvatten een volledig formaat HDMI-video-uitgang, een USB-C-uitbreidingspoort en 12VDC-poorten.

Ingebouwde microfoon en Pro Audio-ingangen

De professionele audio-ondersteuning omvat twee mini-XLR-ingangen met +48V fantoomvoeding, waardoor het mogelijk is om twee afzonderlijke audiosporen vast te leggen. Verder beschikt de Cinema Camera 6K over vier ingebouwde microfoons met schok- en windbestendigheid, wat resulteert in een zeer lage achtergrondruis. Daarnaast biedt de camera een 3.5mm stereo-ingang, een luidspreker en een 3.5mm hoofdtelefoonuitgang voor uitgebreide audiomogelijkheden.

Camerabediening via bluetooth

Neem de volledige controle over je Blackmagic Cinema Camera 6K tot op een afstand van maximaal 10 meter met behulp van Bluetooth-technologie. Maak gebruik van de handige Blackmagic Camera Control-app op je iPad of vertrouw op apps van derden, zoals Bluetooth+ of Trigger, beschikbaar op zowel iOS- als Android-apparaten. Dit is met name handig in situaties waarbij je je camera op een boom, jib-arm of andere lastig bereikbare opstellingen of locaties hebt geplaatst.

Carbonfiber composiet behuizing

De Blackmagic Cinema Camera 6K heeft een compacte behuizing vervaardigd uit een lichtgewicht composietmateriaal van koolstofvezel en polycarbonaat. De camera is uitgerust met een veelzijdige handgreep waarop alle essentiële bedieningselementen voor opname, ISO, witbalans en sluiterhoek gemakkelijk toegankelijk zijn. Daarnaast vind je op het achterpaneel handig geplaatste knoppen voor zoomen, hoge beeldsnelheid, instellingenmenu's en afspelen, waardoor je snel toegang hebt tot alle benodigde functies.

Inclusief DaVinci Resolve Studio-licentie

De Cinema Camera 6K wordt geleverd met een volledige versie van de DaVinci Resolve Studio-software. Deze software biedt uitgebreide mogelijkheden, waaronder een nieuwe cut page met intelligente gereedschappen en functies waarmee je snel het gewenste beeldmateriaal kunt vinden, bewerken en verwerken. DaVinci Resolve is jouw alles-in-één oplossing voor videobewerking, kleurcorrectie, audiopostproductie en visuele effecten.

Horizontaal of verticaal filmen

Creëer moeiteloos cinematografische verticale content voor platforms zoals TikTok, YouTube Shorts en andere sociale media. De HUD (heads-up display) op het scherm past zich aan, zodat cruciale informatie zoals framerate, sluiterhoek en framegidsen altijd duidelijk zichtbaar blijven. De clips worden automatisch gemarkeerd als verticaal, zodat ze correct op je tijdlijn verschijnen en moeiteloos naar je kanaal kunnen worden geüpload. Bovendien biedt deze camera directe exportmogelijkheden naar TikTok en YouTube, wat het delen van je content nog eenvoudiger maakt.

Voedingsopties

De Blackmagic Cinema Camera 6K kan op verschillende manieren van stroom worden voorzien. Je kunt gebruikmaken van Sony L-serie NP-F570-batterijen, de bijgeleverde netstroomadapter met internationale stekkers of de apart verkrijgbare Battery Pro Grip. Bovendien is het mogelijk om de batterij via de USB-C-uitbreidingspoort te laten druppelladen.

Kenmerken van de Blackmagic Cinema Camera 6K

• Fullfame 6K HDR-sensor
  • 13-stops dynamisch bereik