Reparaties & Retourneren

Garantievoorwaarden

  1. Je krijgt van ons op heel veel producten 5 jaar garantie, maar op alles, met uitzondering van batterijen en verbruiksartikelen, tenminste 2 jaar. Je vindt de exacte garantietermijn bij de specificaties van het product, én we vermelden het op je factuur.
  2. Als je bestelling bij aankoop meteen defect blijkt te zijn zullen we het uiteraard zonder kosten en zo snel mogelijk vervangen. Neem meteen contact met ons op zodra je ontdekt dat je aankoop defect is.
  3. Als een artikel dat je bij ons hebt gekocht binnen de op de factuur vermelde garantietermijn defect raakt als gevolg van een materiaal- of fabricagefout zullen we het product zonder kosten voor je laten repareren, of het vervangen als reparatie niet mogelijk of rendabel is. Het defect moet dan wel binnen de garantietermijn ter reparatie aangeboden zijn. Een defect dat binnen de garantietermijn ontstaat, maar pas na de garantietermijn wordt gemeld valt niet onder de garantievoorwaarden.
  4. Mocht je een artikel binnen de garantievoorwaarden ter reparatie hebben aangeboden, waarvan een defect niet kan worden vastgesteld, worden er onderzoekskosten en verzendkosten in rekening gebracht. De onderzoekskosten variëren per reparateur.
  5. Door reparatie of vervanging wordt de garantietermijn niet verlengd. Deze blijft altijd geldig vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum.
  6. Je kunt CameraNU.nl nooit aansprakelijk stellen voor eventuele schade, in welke vorm dan ook, die veroorzaakt werd door een ondeugdelijk product.
  7. De garantievoorwaarden vervallen als het artikel duidelijk niet op de manier is gebruikt zoals in de gebruiksaanwijzing is beschreven, of als er ruw mee omgesprongen is.
  8. Het schoonmaken van de sensor van een camera valt niet onder de garantievoorwaarden.
  9. Als je een defect product hebt, en aanspraak wil maken op de garantievoorwaarden, kan je het artikel naar ons opsturen, of bij ons langsbrengen. Voeg de factuur van aankoop bij, zodat we garantie kunnen claimen. De originele verpakking is niet nodig, en alle accessoires die niet met het probleem verband houden hoeven niet te worden meegestuurd. Denk wel aan beschermende accessoires, zoals een bodydop bij camera’s met verwisselbare objectieven.
  10. Verbruiksartikelen zoals accu's, cartridges, acculaders, tassen en batterijen hebben een half jaar fabrieksgarantie, tenzij anders vermeld. De exacte garantietermijn vind je bij de specificaties, én vermelden we op de factuur.
  11. De kosten voor het versturen van reparaties zijn voor jouw eigen rekening. Als de garantievoorwaarden van toepassing blijken kan je deze terug vragen. Voor het retourneren van het product na reparatie berekenen we geen verzendkosten.
  12. Als blijkt dat reparatie van het artikel niet onder garantie valt krijg je van ons bericht. Naast de reparatiekosten wordt een bedrag van 25 euro in rekening gebracht voor de verzend- en behandelingskosten. Gerepareerde artikelen worden na betaling verstuurd, of kunnen in de winkel worden betaald en afgehaald.
  13. Zendingen die onterecht ongefrankeerd worden verzonden kunnen we niet aannemen. Deze worden aan de afzender geretourneerd.
  14. Naast deze garantievoorwaarden blijven de wettelijke bepalingen uiteraard van kracht. De garantieregeling zoals wij die aanbieden doet niets af van de rechten die jij als consument jegens ons kan doen gelden op grond van de wet en de overeenkomst op afstand. Net zo min doet een door de fabrikant of importeur verleende garantie iets af van de rechten die jij als consument hebt op grond van de wet, de overeenkomst op afstand of onze garantievoorwaarden.

Garantietermijn

We bieden je op vrijwel alle nieuwe artikelen uit ons assortiment minimaal 2 jaar garantie. Op geselecteerde producten krijg je zelfs 5 jaar garantie, zonder dat je er iets voor hoeft te doen. De garantietermijn die de fabrikant verleent, staat bij elk product in de specificaties vermeld. De garantietermijn op accu’s, batterijen en verbruiksartikelen is 6 maanden.

Looptijd van de reparatie

Als je een defect artikel hebt is dat natuurlijk ontzettend vervelend. In veel gevallen is het mogelijk een defect product te repareren. Hoe lang een reparatie duurt hangt van veel factoren af. We houden altijd rekening met een reparatietermijn van 3 tot 5 weken, maar het kan soms gelukkig ook meevallen. We houden je tijdens de voortgang altijd zo goed mogelijk op de hoogte van de status van de reparatie, zodat je weet waar je aan toe bent.

Status van de reparatie

Als je een defect artikel hebt is dat natuurlijk ontzettend vervelend. Niet weten wat de status van de reparatie is maakt dat mogelijk nog erger. Daarom houden we je tijdens de reparatie steeds op de hoogte van de voortgang. Normaliter sturen we je eens per week een update per e-mail, of als we iets horen van de reparateur laten we het je meteen weten. Zodra de reparatie is afgerond en bij ons retour gekomen is sturen we deze weer zonder kosten naar je terug, eventueel na betaling van de reparatiekosten. Of we leggen het voor je klaar in de winkel om af te halen.

Kosten

Aan reparaties kunnen diverse kosten verbonden zijn. Hieronder zie je wat voor kosten je kunt tegenkomen in het reparatieproces.

  • Kosten voor het opsturen van een defect artikel dat niet onder de garantie valt, zijn voor jouw rekening.
  • Reparaties binnen de garantietermijn worden kosteloos naar de reparateur doorgestuurd, maar ook kosteloos naar jou geretourneerd.
  • Als je buiten de garantietermijn een artikel bij ons aanbiedt voor reparatie, of het artikel is niet bij ons aangeschaft, zijn we genoodzaakt om €25,- verzend- en administratiekosten door te berekenen.
  • Defecten veroorzaakt door invloeden van buitenaf vallen niet onder de garantie. We zullen dan een prijsopgave met jou overleggen. Houdt in dit proces rekening met de onderzoekskosten, deze bedragen normaliter rond de €50,- à €60,-.
  • Invloeden van buitenaf zijn bijvoorbeeld vallen, stoten, schade door beknelling, waterschade, forceren en ondeskundig gebruik.
  • Je krijgt 3 maanden garantie op de reparatie, dit wordt reparatiegarantie genoemd. Deze garantie geldt dus alléén voor het gerepareerde onderdeel.

Product defect ontvangen

Neem direct contact op met onze klantenservice als een product bij ontvangst niet goed functioneert. Zo kan de situatie snel worden opgelost. Je kunt het artikel na het aanmelden zonder kosten aan ons terug sturen. Zorg ervoor dat de verpakking compleet en zo origineel mogelijk wordt meegestuurd.

Afkoelingsperiode

Mocht je om welke reden dan ook toch niet helemaal tevreden zijn over je aankoop, dan kun je deze binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling aan ons terugsturen. Door je retour aan te melden laat je ons weten dat we jouw bestelling terugkrijgen. Zodra we jouw melding hebben ontvangen sturen we je een bevestiging met instructies en een handig retourlabel. Na ontvangst van je melding zien we je retour graag binnen 14 dagen tegemoet.

De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  • Producten die we speciaal voor jou fabriceren, zoals canvasafdrukken of maatwerkproducten
  • DVD's en software waarvan de verzegeling is verbroken na levering
  • Producten die om hygiënische redenen niet meer verkocht kunnen worden waarvan de verzegeling is verbroken na levering, zoals in-ear koptelefoons

Het is voor verbruiksartikelen, zoals batterijen en inkt voor printers, niet nodig de verpakking dan wel verzegeling te verbreken. Door het openen van de verpakking kunnen wij de producten niet langer verkopen. Voor een geopende verpakking of verbroken verzegeling kan een waardevermindering van 100% in rekening gebracht worden.

Herroepingsrecht

  1. Je kunt een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Je hoeft daarbij geen reden op te geven, al zijn wij altijd wel benieuwd waarom je iets retour stuurt zodat we misschien verbeterpunten kunnen vinden.
  2. De hierboven genoemde bedenktijd gaat in op het moment dat de bestelling is afgeleverd bij jou of op het adres van je keuze.
  3. Een uitgevoerde dienst, zoals bijvoorbeeld een reparatie of sensorreining, kan niet herroepen worden.
  4. Het herroepen van de overeenkomst hebben we zo makkelijk mogelijk gemaakt. Je kunt het daarvoor bestemde retourformulier gebruiken, maar je kunt hier ook het standaardformulier voor herroeping downloaden.
  5. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Status van de retour

We krijgen je bestelling van je terug? Dan laten we het je weten zodra de zending bij ons is binnengekomen. Zo weet je dat het pakket in onze handen is. Normaal gesproken wordt jouw zending dezelfde dag nog verwerkt en ontvang je een bevestiging dat de retour in orde is. Mocht de zending niet aan de retourvoorwaarden voldoen dan laten we je dat weten.

Terugbetaling

Wij betalen je het hele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Wij betalen het aankoopbedrag terug op dezelfde manier waarmee je de bestelling hebt betaald.

Verzendkosten

De verzendkosten van het retourneren zijn voor jouw eigen rekening. Wij namen de verzendkosten bij de bestelling voor onze rekening. Als je besluit het artikel om te ruilen voor iets anders zijn ook de verzendkosten van je nieuwe bestelling voor ons. Heb je bij de bestelling betaald voor de verzending dan ontvang je deze kosten uiteraard van ons terug bij de retourbetaling.

Retouradres

Als je jouw retourzending aanmeldt, ontvang je van ons een label waarmee je de zending gefrankeerd kunt versturen. Mocht je de retour zonder aanmelding willen versturen dan kan dat naar:

CameraNU.nl
Retouren
Het Spijk 8
8321WT URK