Michel Porro

Michel Porro

Van huis uit is Michel Porro jurist. Dat vak heeft hij eind jaren 80 vrij snel ingeruild voor dat van fotograaf. Met ruim dertig jaar internationale ervaring heeft hij veel van de wereld gezien. Eerst voornamelijk als fotojournalist, later als reclame- en portretfotograaf.

In dienst van internationale persbureau Agence France-Presse (AFP) heeft heeft Michel vier jaar in heel Azie en ook in de rest van wereld een grote verscheidenheid aan opdrachten gedaan. Van de oorlog in Afghanistan tot de Olympische Spelen en van internationale politieke bijeenkomsten tot langdurige fotoreizen. Ruim dertig landen hebben hem een schat aan logistieke, creatieve en zakelijke ervaring en lessen opgeleverd. Tot zijn klantenkring behoren o.a. KPN, Getty Images, Disney en Arcadis.

In 2015 is Michel naast de fotografie begonnen met het coachen van fotografen. In de hoop net zo snel succesvol te worden met deze tak van sport merkte hij dat er nog wel wat werk aan de winkel was. Hij begon toen met zichzelf verder te ontwikkelen door zich te laten opleiden door experts op het gebied van marketing en persoonlijke ontwikkeling. Ook nam hij een coach in Nederland in de arm die hem versneld heeft geholpen aan diepe inzichten die hij met mijn klanten deelt.

Wat Michel beweegt is dat hij vindt dat te veel fotografen zich te goedkoop verkopen. Hij signaleert een lage-prijscultuur waarbij fotografie vaak een sluitpost is. En dat vaak besluiten worden genomen op basis van angst om zonder werk te zitten. Dat is onnodig vindt Michel. Fotografie is een business net als elke andere. En fotografie heeft zeer hoge waarde voor de afnemers. Michel helpt met inzichten en strategieën om te marketen en verkopen op waarde en niet op prijs. Ga naar zijn website voor een gratis E-book met zakelijke tips. Dan ontvang je ook regelmatig updates over hoe je betere klanten krijgt en meer winst gaat maken.

Naast dit alles blijft Michel deels ook nog fotograferen. Puur omdat dit voor hem het mooiste vak van de wereld is. ‘De combinatie creativiteit, techniek en zakelijk / commercieel vindt je nergens zo mooi onder één dak.’

Blogs van Michel Porro


3 tips om meer succes te hebben als fotograaf
Tips en inspiratie

3 tips om meer succes te hebben als fotograaf

Hoe profileer jij je als fotograaf? En wie is jouw klant? Michel Porro geeft in dit blog 3 handige tips waarmee je als fotograaf meer succes zult hebben!

Michel Porro Michel Porro
6 jaar geleden
Wij gebruiken cookies
Cameranu gebruikt diverse cookies. Functionele cookies laten onze website. Deze staan altijd aan. Analytische cookies gebruiken wij om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Hiermee zorgen we voor een betere gebruikservaring. En tot slot gebruiken wij marketing cookies om gepersonaliseerde, relevante aanbiedingen te tonen en socialmedia-koppelingen maken. Derde partijen gebruiken ook marketing cookies op onze site om jouw internetgedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen (zogenaamde tracking cookies).

Door op “accepteren” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies. Klik je op “weigeren”, dan plaatsen we alleen functionele cookies. Lees meer over onze cookies of pas jouw cookiekeuze aan.
Kies je privacyvoorkeuren
Regel hier of je cameranu.nl persoonlijk wil maken. Zo kunnen wij jou een betere gebruikservaring aanbieden, en kunnen wij jouw interesses bepalen. Met cookies verzamelen wij ook jouw internetgedrag. Dit doen wij niet zonder jouw toestemming of als je tracking uit hebt gezet. Je kunt je keuze altijd achteraf aanpassen. Zie voor meer informatie ons cookiebeleid.
Functioneel
Functionele cookies zijn nodig om cameranu.nl te laten functioneren. Deze cookies zijn noodzakelijk en kunnen daarom niet uitgezet worden.

Analytisch
Met analytische cookies meten wij het gebruik en de kwaliteit van cameranu.nl. Dit zorgt ervoor dat jij op een fijnere manier onze website kan gebruiken.

Marketing
Marketing cookies kunnen jou gepersonaliseerde, relevante aanbiedingen tonen. Daarnaast kunnen ze socialmedia-koppelingen maken. Derde partijen gebruiken ook marketing cookies op onze site om jouw internetgedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen (zogenaamde tracking cookies).